Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Prövar blogga 1 gången

Av Andrea Rosenblad - 4 juni 2015 12:29

Hej hopp Alla jag känner ! 


Nu prövar jag på att blogga , jag är säkerligen inte duktig på detta men det kanske krävs att man prövar och ser om man tycker det är kul! 


Tänkte börja med att berätta om min vecka hur den har sett ut och hur den kommer vara. 


I fredags så bytte vi in våran Audi A4 från 2008 , ja det var verkligen dags men Christer hade så svårt att byta bort sin käraste ägodel fast vi båda visste att det kommer kosta mer en vad det smakar om vi skulle haft kvar den. 


Så denna gång var det min tur att få välja bil och det vart en Audi Q5 född 2012, man säger förståss inte född men man är väl valpskadad när man talar hundspråk 😂😂 

vi skulle hämta bilen före kl 17:00 i Hammarby och jag fick skjuss av våran budkille Patrik han avslutar sin rutt där varjedag ... Så tänkte det passar utmärkt att åka med honom. 

Kl 15:00 åkte vi ifrån Infra City och så klart var det FREDAGSKÖER ! man måste bara älska Stockholm för att bo här , jag skulle aldrig palla sitta i kö varenda jävla dag för att komma hem 😡 det tog oss 1,50 min till Hammarby som tar ca 18 min annars stört och sjukt .. Stressa in till kassan innan dom stängde och betala bilen ... På vägen dit ville Christers lilla syster Ellen bli fixad till balen hår och smink .. Så direkt från Hammarby till Spånga fixa håret och sminket och köra ner henne till Spånga så hon hann till balen 😴😴 vissa av er kanske redan nu tycker det är kaos ja men häng kvar en stund till för deeeeet kommer mera

😃😃😂😂😂😉 sen ville jag så klart visa Hailey bilen som var hos mormor då loppan hämtat henne från dagis så fick vi ta en sväng förbi mamma och pappa och visa

upp pärlan dom tyckte bilen var super snygg Hailey älska att hon kan se på film där bak det var juh toppen! 

Efter lastat ur däck och visat upp bilen. Så skulle jag möta Filippa ute i stallet vi skulle hoppa lite vi hade bokat tid ca 20:00-20:15 att jag skulle hinna ut tills dess .. Japp svängde in i stallet prick 20:15 träffa några vänner där med som byggde upp hinder till oss och vi prövade även Nickes

nya sadel som var super fin 😃👏👏👏  ( Nicke är Filippas nya häst ) så ut på banan och red

fram super mysigt solen var fortfarande kvar på

himlen en mysig fredagskväll tillsammans med dom bästa

❤️ Efter vi var färdiga så fixade vi klart i stallet ja allt detta går alltid med en jävla fart då både Jag och Filippa lever för varje minut ... Så umgås man med oss vet man att det är

tempo och fart som gäller💪💪👏👏👏🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃


ja nä min kväll slutar inte där utan raka spåret ut till Arlanda och hämta våran goda vän Pia som kom flygandes från Norge då hon och hennes fina hund Oliver Big Brazzel Day after Tomorrow skulle vara med på hunduställningen i österbybruk dagen efter 22:15 skulle planet landa försökte hitta henne vid Gate 5 men hon kom av vid hotellet så runt och snurra på Arlanda tillslut hitta vi varandra 😂😂😂💤💤 och sen körde jag Pia till mamma och dom bada och trimma hund kl var väl då runt 01:30 och då började jag föna Cody som Christer hade snällt badat åt mig ... Tur var väl det fick några timmars sömn innan man blev hämtad vid sex på morgonen mot utställningen ... 

fortsättning följer .... 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Andrea Rosenblad - 17 augusti 2015 21:28

Jaha det var ett tag sen jag blogga har helt enkelt inte funnits tid eller lust. men nu kände ja för att skriva av mig lite 😄    mycket har hänt sen sist... Jag och filippa ska byta stall här för bättre tränings möjligheter och nu är de...

Av Andrea Rosenblad - 21 juni 2015 20:45

      Härliga Midsommar som verkligen börjar känna av sommaren 😃☀️☀️🌹🌻🌷 vi fira midsommar som vi gjorde förra året hemma mysig lunch och sedan körde vi lite kubbspel och sen grilla vi och se...

Av Andrea Rosenblad - 17 juni 2015 22:22

äntligen sommarbete för hästarna ska bli så skönt att ha semester från alla häst människor välbehövt faktist ... Kommer självfallet sakna Emii super duper mycket men ska hälsa på henne så klart hon måste få sina morrötter annars blir hon lessen €...

Av Andrea Rosenblad - 15 juni 2015 22:58

Sommaren är äntligen på väg till oss i sverige 😀 det kommer säkerligen regna men lite sol då och då .. Vi hade turen att min kollega Sasha tyckte att vi skulle åka ut med min andra kollega och hans tjej till deras båt och käka räkor och lite ...

Av Andrea Rosenblad - 10 juni 2015 07:25

HLR !!    Japp har fått gå kurs via jobbet , en väldigt viktig kurs tänk om alla skulle genomgå kursen så skulle alla kunna rädda liv! Jag minns att jag gick kursen typ i 8 :an i skolan men det är ett tag sen nu ... Man ser på filmer och tänker a...

Presentation


Hej och välkomna !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards