Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Mycket händer ...

Av Andrea Rosenblad - 9 juni 2015 20:46

 

Mycket händer ... Jag det kan man säga bildena kommer lite hur som här .. Men kan börja med att presentera våran lilla valp vi ska behålla i från senaste kullen vi har alla våran namn på våra Hundar på C så vi har inte klurat ut ennu vad damen ska heta så kommer ni på några bra namn så hojta 👍👍 veckan och helgen har varit fullt ös som vanligt i våran familj i söndags hade vi veterinär besiktning på alla valparna alla gick igenom med UA alltid skönt .. Mamma och jag bestämde valp samtidigt som vetrinären var där som vanligt ... Denna dam kommer heta i sitt stamtavle namn Big Brazzel Go Go Girl ! passande för damen tror jag 😂 så vi får väl se vad hon ska heta

i tilltalsnamn sendan.


Sen far jag och Filippa och kollade på stall tittade på två stall i söndags sen upp till Emii och Nicke som vi löshoppade så himla mysigt Emii skötte sig skit bra såg jätte fräch ut över hinderna så kul att vi är

på rätt väg verkligen 😃😃 Nicke där i mot

lekte klumpeduns och vi fick hejja på han för han skulle ta galoppen så bra varm och svettig var man efterråt ... När vi var klara i stallet drog vi vidare till preem våran favorit mack där man kan köra

Drive True och köpte en fanta för att svalka sig ... Älskar verikligen Drive Trun perfekt när man vill komma hem ...

Senare på kvällen får mamma sms om en valpköpare som har haft lite trubbel med sin 1 åring tidigare dom har två hundar i från oss och 1 åringen har varit ett riktigt frö mot den äldre och nu hade det slagit slint totalt och börja bita matten i ansikte och händer så hon fick åka akut till sjukhus och detta är ju helt sjukt fyfan alltså det är fruktansvärt och oacceptabelt mamma fick ringa runt vänner i närheten så hundarna kunde säras på och att dom inte skulle göra någon mer illa , medaljens baksida en fullt frisk hund med normala förutsättningar bara får ett Riält knäpp , och hoppar på sin ledare på det viset fyfan alltså till slut efter många många samtal fann mamma en lösning för natten och dagen efter , en vetrinär tid för avlivning bokades för hunden så han har fått ett annat liv i våran hundhimlen ... 💔💔💔 så fruktansvärt men man kan aldrig leva undeR press för att intE veta om han skadar någon igen... Verkligen hemskt och ofattbart , har aldrig upplevt det själv och kan inte förstå detta alls hur det känns 💔💔💔



i dag iaf fick han somna in 💞❤️💔




idag har vi haft en trevlig lunch tillsammans med Lillan och Sasha alltid kul när lillan kommer från våran kista anläggning mycket kärringsnack och myspys .. Och sedan stallet och fodra hästarna och nu är det Hailey läggning sen hoppas jag på en natts sömn innan jobbet sätter fart igen kram på er ❤️




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Rosenblad - 17 augusti 2015 21:28

Jaha det var ett tag sen jag blogga har helt enkelt inte funnits tid eller lust. men nu kände ja för att skriva av mig lite 😄    mycket har hänt sen sist... Jag och filippa ska byta stall här för bättre tränings möjligheter och nu är de...

Av Andrea Rosenblad - 21 juni 2015 20:45

      Härliga Midsommar som verkligen börjar känna av sommaren 😃☀️☀️🌹🌻🌷 vi fira midsommar som vi gjorde förra året hemma mysig lunch och sedan körde vi lite kubbspel och sen grilla vi och se...

Av Andrea Rosenblad - 17 juni 2015 22:22

äntligen sommarbete för hästarna ska bli så skönt att ha semester från alla häst människor välbehövt faktist ... Kommer självfallet sakna Emii super duper mycket men ska hälsa på henne så klart hon måste få sina morrötter annars blir hon lessen €...

Av Andrea Rosenblad - 15 juni 2015 22:58

Sommaren är äntligen på väg till oss i sverige 😀 det kommer säkerligen regna men lite sol då och då .. Vi hade turen att min kollega Sasha tyckte att vi skulle åka ut med min andra kollega och hans tjej till deras båt och käka räkor och lite ...

Av Andrea Rosenblad - 10 juni 2015 07:25

HLR !!    Japp har fått gå kurs via jobbet , en väldigt viktig kurs tänk om alla skulle genomgå kursen så skulle alla kunna rädda liv! Jag minns att jag gick kursen typ i 8 :an i skolan men det är ett tag sen nu ... Man ser på filmer och tänker a...

Presentation


Hej och välkomna !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards