Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Fortsättning ... Del 2

Av Andrea Rosenblad - 4 juni 2015 13:26

forstsättnung då... Jo hunduställning .. 

Ja inget resultat att skryta med direkt oliver blev 2 i sin Klass med Ck oplc i bästa hanhund , Cody kom 3 Chkl med Ck och 4 tror jag han vart i bästa hane ... ja inget att skryta om. Men det visste man kanske när man anmälde att hon som dömmer har speciell smak vi har abslout inte samma kan man snabbt konstatera ... Vår lilla bebis stjärna Caroucell hon hade fult huvud enl dommaren ja då ville ja nästan bah

- säga rakt ut till na ! Ja men du då har du ett snyggt huvud ? Va inte fanns d mkt hjärna i ditt iaf 😡😡😡😡 men hon hade verkligen en annan smak en vad jag har så smaken är som baKen och tur är

väl det ibland ... Cashmir därimot vann sin klass och enl dommaren hade hon ett fint huvud doc så tycker jag som kan vara själv som är självkritisk att hon inte har ett super huvud direkt men fint ja men enl mig har alls springers fina huvuden ... Sen mer eller mindre hon vart sedan oplC i bästa tik men men hon kommer det dröja länge innan man ställer för henne igen har inget förtroende för en domare som inte kan ha en rödtråd i sitt dömande och hundar har fel och brister det kan jag  köpa om dommaren har en röd tråd och poängtera felen på hundarna som dom faktiska fel har , men när man ute och snurrar då syns det tydlig i bedömningen för då dömmer man bara efter sitt eget tycke och smak och rasstandarden ska se ut precis som helst då ... Nja inte så stort förtroende då inte ... Ja jag kanske låter bitter nu men så upplever jag och uppfattar d hela ...👍👍👏👏 så vidare och hoppas veckan blir bra ... I söndags skulle vi ha städdag i stallet .. Och nja kan inte påstå att stämningen där är på topp just nu trisst tycker jag men så är det med många viljor och åkdersgrupper , tyvärr så samlas d olika typer och inte med samma ambition tyvärr vissa vill ha snyggt och prydligt =jag själv då som mår typ dåligt när det är ostrukturerat ... Jag anser att man jag ltätare att jobba om det är struktur medans andra inte lyfter fingret ur rumpan i bland ... Tjaa sådan är jag iaf ... Jag Filippa skulle ansvara för hagarna och sagt som gjort börja vi riva självfallet hade vi en plan på hur vi skulle bygga som samtliga kunde ta del av men så klart vart d missnöje med hagarna trotts alla hade chansen att vara delaktig i allt jobb ... Men det får dom ändra själva vi stod och jobba konstant flera av oss kämpade .. Men men alla är olika och prioriterar annat så kan d vara skönt att jobba med killar på våran anläggning då blir inte så mycket kärringsnack ganska skönt att slippa dramat där faktiskt !  


ikv i alla fall blir det att fotovalparna ska bli skoj och se hur dom utvecklas 


har inte riktigt fattat hur man får in bilder här på bloggen ennu nån som vet ? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Rosenblad - 17 augusti 2015 21:28

Jaha det var ett tag sen jag blogga har helt enkelt inte funnits tid eller lust. men nu kände ja för att skriva av mig lite 😄    mycket har hänt sen sist... Jag och filippa ska byta stall här för bättre tränings möjligheter och nu är de...

Av Andrea Rosenblad - 21 juni 2015 20:45

      Härliga Midsommar som verkligen börjar känna av sommaren 😃☀️☀️🌹🌻🌷 vi fira midsommar som vi gjorde förra året hemma mysig lunch och sedan körde vi lite kubbspel och sen grilla vi och se...

Av Andrea Rosenblad - 17 juni 2015 22:22

äntligen sommarbete för hästarna ska bli så skönt att ha semester från alla häst människor välbehövt faktist ... Kommer självfallet sakna Emii super duper mycket men ska hälsa på henne så klart hon måste få sina morrötter annars blir hon lessen €...

Av Andrea Rosenblad - 15 juni 2015 22:58

Sommaren är äntligen på väg till oss i sverige 😀 det kommer säkerligen regna men lite sol då och då .. Vi hade turen att min kollega Sasha tyckte att vi skulle åka ut med min andra kollega och hans tjej till deras båt och käka räkor och lite ...

Av Andrea Rosenblad - 10 juni 2015 07:25

HLR !!    Japp har fått gå kurs via jobbet , en väldigt viktig kurs tänk om alla skulle genomgå kursen så skulle alla kunna rädda liv! Jag minns att jag gick kursen typ i 8 :an i skolan men det är ett tag sen nu ... Man ser på filmer och tänker a...

Presentation


Hej och välkomna !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards